"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2012. június 27.

Claudia Gray - Evernight - sorozat

Sziasztok! :)

A napokban olvashattatok könyvek megjelenéséről.
Köztük szerepelt Claudia Gray regénye is, a Balthazar, ami az Evernight-sorozat 5. része. (Evernight - Örökéj, Stargazer - Nézz az égre!, Hourglass - Homokóra, Afterlife - Az életen is túl)

Így rászántam magam, hogy megírjam nektek erről a sorozatról is az ismertetőt. :)




1.,Evernight - Örökéj

Claudia Gray - Evernight - Örökéj
Bianca szökni akar.
Amint betette a lábát az Evernight Akadémiára, azonnal tudta, hogy nem illik oda: a bentlakásos iskolában mindenki hátborzongatóan tökéletes, okos, elegáns - mintha megannyi kifinomult ragadozó közé került volna...
Az első adandó alkalommal meg is lép a suliból.
Csakhogy valaki megakadályozza a szökésben: Lucas, aki szintén kilóg a sorból, sőt, valóságos sportot űz abból, hogy még véletlenül se legyen olyan, mint az iskola nagymenői. 
Kettejük véd- és dacszövetsége hamarosan komoly vonzalommá mélyül, csakhogy közéjük furakodnak a múlt árnyai, réges-régi titkok élednek fel, s maguk a szerelmesek is egyre nagyobb veszélybe sodorják egymást. 
Minden, amiben addig hittek, meginog.
Már semmiben sem lehetnek biztosak. És a csillagok állása sem ígér semmi jót...

2.,Stargazer - Nézz az égre!

Claudia Gray - Stargazer - Nézz az égre!
"A jég olyan hangosat reccsent, hogy ugrottam egyet. Tágra nyílt szemmel, elakadó lélegzettel figyeltem, ahogy elborítja az ablakot, és kizárja a holdfényes éjszakát. Valahogy mégis mindent láttam. A szoba halvány fényben derengett. A jég az ablakon összevissza kezdett repedezni, de nem véletlenszerűen, hanem kísértetiesen felismerhető formában.
Egy arc.
A fagyember rám bámult. Sötét, dühös tekintete annyira pontosan kivehető volt, hogy úgy tűnt, a szemembe néz. Sosem láttam még ilyen élethű képmást.
A hideg a szívemig hatolt, amikor rádöbbentem: a fagyember igenis a szemembe néz. 
Régebben nem hittem a kísértetekben..."

Az Evernight időtlen falai között mindenkinek van rejtegetnivalója. 
Különösen alakul Bianca és Lucas titkos viszonya. A lány furcsa alkut köt Balthazarral, akit a múltja kísért. De minden veszni látszik, amikor az akadémiára gonosz erők támadnak. 
Mindennek legmélyén pedig egy borzongató rejtély lappang: Bianca születésének titka. 

3.,Hourglass - Homokóra

Claudia Gray - Hourglass - Homokóra
 "-Egész életemet a Fekete Keresztben töltöttem. Mindig tudtam, hogy ki vagyok, mik a céljaim. Tudtam, hogy örökké vadász leszek. De most mindennek vége.
-Tudom, hogy milyen érzés -mondtam. -Mindig azt hittem, vámpírrá fogok változni. Most pedig nem tudom, mik történik legközelebb. Ez... ez félelmetes. 
Lucas megfogta a kezemet.
-Amíg itt vagyunk egymásnak -mondta-, megéri. 
-Tudom. De azért kíváncsi vagyok... Lucas, mi lesz belőlünk?"

Miután megmenekültek az Evernight Akadémiáról, a bentlakásos vámpíriskolából, ahol megismerkedtek, Bianca és Lucas a Fekete Keresztnél talál menedéket. 
Biancának titkolnia kell különös örökségét, máskülönben az életét kockáztatná a fanatikus vámpírvadászok között. De hamarosan értelmetlenné válik a titkolózás, és újból menekülni kényszerülnek, de ezúttal nem csak a Fekete kereszt üldözi őket, hanem az Evernight vezetősége is. 

4.,Afterlife - Az életen is túl 

Claudia Gray - Afterlife - Az életen is túl
Biancát és Lucast várja a végzete...
Ők ketten mindig úgy hitték, mindent kibírnak, hogy együtt lehessenek. Amikor a sors fintora nem csak Biancát változtatja lidérccé, hanem Lucast vámpírrá - épp olyan teremtménnyé, amelyet egész életében üldözött -, megfordul velük a világ. 
Lucas erős gyilkos ösztöne által hajtva az egyetlen helyhez fordul, amely segíthet: Az Evernight Akadémiához. Bianca eltökélten mellette marad. De az Evernight vámpír vezetője háborút indít a lidércek ellen, így Bianca korábbi otthona a legveszélyesebb hellyé válik számára, annak ellenére, hogy kísérteties átalakulása új erőkkel ruházta fel. Csata dúl a lidércek és a vámpírok között, Bianca és Lucas pedig iszonyatos igazsággal néznek szembe. Minden akadályt legyőztek, amelyet az élet kettőjük elé állított, 
de vajon elég erős a szerelmük, hogy túléljék az élet utáni kihívásokat? 

***

Biztosan sokan olvastátok már, és még többen hallottatok  róla. 
Vannak, akik azt mondják, hogy ez is egy amolyan Twilight utánzat. Többen is megcáfolták ezt, miután elolvasták a könyvet. Köztünk én is. Bár én eleve nem előítélettel kezdtem hozzá. 
Azért mert vámpíros, még nem kell utánzatnak lennie. Hát nem is az. 
Ez egy teljesen önálló regény. Nagyszerű könyveket olvashatunk Claudia Graynek köszönhetően. 
Amint elolvastam az első kötetet, én is rabjává váltam, és nagy rajongója lettem a sorozatnak. Izgatottan vártam a következő részeket. 
Mindegyik könyv tele van akcióval, izgalommal, de az írónő mégis ezek közé szőtte a szerelmet. 
Én a Homokóra végén még sírtam is... sőt... ha jól emlékszem, akkor még az Afterlife-on is. Egyiken jobban, mint a másikon. :D
De ez nem azt jelenti, hogy más is sír rajta. Tőlem már megszokhattátok, hogy mindenbe tízszer jobban beleélem magam, mint az átlag emberek, és szinte mindenen sírok. :D
De az biztos, hogy rengeteg rejtéllyel állít szembe minket az írónő, és észre sem veszed, máris kiolvastad a könyvet. (Itt most nem a könyvek hosszúságára céloztam, bár lehetnének regény hosszúságúak, nem haragudnék meg!:D) 
Sok-sok csavarra számítsatok! De az hót ziher, hogy nem fogtok csalódni! ;)

A magyar borító ugyan még nem található meg, de az amerikait elhoztam nektek. Fogadjátok sok szeretettel, és nézzétek el az amcsiknak az ízlésficamukat... mert engem a hideg ráz a borítótól...Brr...
Balthazar

Pontozás:5/5
Írta: Honey :)

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése