"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2016. július 17.

Keri Smith - Nyírd ki ezt a naplót

Mindig azt mondták, hogy vigyázz a könyveidre? Most felejtsd el! Ha van benned egy kis romboló hajlam, hogy összegyűrj, szétvágj, átlyukassz vagy összekoszolj egy könyvet, eljött a te időd.
Végre itt egy könyv, amivel azt tehetsz, amit csak akarsz. Sőt utasítanak rá…

Keri Smith zseniális alkotása, mely több millió példányban kelt el már világszerte, megmozgatja a fantáziádat, elragadja a képzeletedet, és úgy érezheted, te is képes vagy valami hihetetlen dolgot létrehozni.
Győzd le a félelmedet az üres oldalak iránt, és tapasztald meg az igazi kreativitást!



Őszintén szólva az elején nem igazán tudtam, hogy is álljak ehhez a könyvhöz. Olvasni kell, de mégsem? Nyírjam ki, de kreatívan?
Nagyon érdekesnek, újnak és különösnek tűnt. A köszönetnyilvánítás végén a szerző megjegyzi, hogy maximalistáknak és a tökéletességre törekvőknek ajánlja a könyvet, a világ minden táján.
Na, ekkor már kezdtünk egy hullámhosszra kerülni.

A kötet tele van különös, de annál szórakoztatóbb feladatokkal. Az elején lazán kezdünk a nevünk beírásával, vagy az oldalak számozásával, később aztán egész őrültségeket is kérnek tőlünk, például:
"Köss madzagot a könyv gerincéhez! Hintáztasd vadul, hadd ütődjön a falakhoz!"
Itt még csak a szomszédok néztek rám furán, amikor a lépcsőházban egy rikító rózsaszín fonálnál fogva ütöttem a könyvet a falhoz.
"Sikáld meg ezt az oldalt!" 
Itt már én is féltettem a szellemi épségemet. 
"Ide döglött bogarakat gyűjtsél!"
Ezt speciel megpróbáltam kicselezni, mert ezer millió százalék, hogy nem fogok döglött bogarakat gyűjteni. Inkább telerajzoltam az oldalt velük.

Volt még néhány feladat, aminél a valódi megvalósítás helyett a rajzolást választottam, csak, hogy szegény könyvet ne egye meg a penész, és kényelmesen tudjam a polcomon tárolni a jövőben. (pl.: "Dokumentáld a vacsorádat! Dörzsöld bele, kend el, öntsd rá az ételt! Használd szalvétaként ezt az oldalt!")

De alapvetően nekem óriási élmény volt kinyírni ezt a naplót. :) Tipikusan borzasztó maximalista vagyok, és a hajamat tépem, ha valaki mondjuk megtöri a könyveim gerincét, vagy más sérülést okoz a kölcsönbe adott kis kincseimnek. Itt viszont nekem kellett mindezeket elkövetnem. Nekem kellett tönkretennem a borítót, összefestékezni, megtaposni, elvágni, kávéval leönteni a lapokat. És hú, milyen jó érzés volt. :)




Arról nem is beszélve, hogy az ember az összes kreatív, rajzos, alkotó vagy romboló hajlamát kiélheti egyszerre. A düh levezetésére, a negatív vagy a pozitív gondolatok lejegyzésére külön feladatok is vannak. 

Az írónőtől a Nyírd ki ezt a naplót c. művén kívül még számtalan kreativitásra játszó könyv jelent meg külföldön, érdekesnél érdekesebb címekkel.


Köszönöm a könyvet és a lehetőséget a Maxim Könyvkiadónak!

Írta: Lya

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése