"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." - Vavyan Fable

2017. július 2.

Ahol a könyvek laknak #1

15 Ways to Add Accessories to Your Bedroom: Már elég régóta gondolkodtam ennek a rovatnak az indításán, ugyanis mint minden épeszű könyvmoly - feltéve, hogy egyáltalán azok vagyunk :D -, én is megőrülök a könyvesboltokért. Ha betévedek egybe valószínűleg nem üres kézzel jövök ki, de előfordul, hogy csak úgy lézengek odabent, nézegetem a friss megjelenéseket és halálra idegesítem az eladókat. (Innen is bocsi érte!)

Lényeg a lényeg, jó dolgok ezek a könyvesboltok, pláne ha ötletesen, különlegesen, hangulatosan vannak kialakítva, és a könyveken kívül a helynek van valami sajátos varázsa. Néhány éve Londonban betévedtem egy ezoterikus cuccokat áruló könyvesboltba, és bár nem vettem semmit, húsz percig alsóhangon csellengtem a polcok között. Az egész üzlet egy boszorkány olvasókuckójára emlékeztetett a sötét polcokkal, fura illattal és még furább pénztárossal. De tényleg különleges volt.

Gondoltam ezekben a bejegyzésekben mutatok nektek még néhány hasonlóan egyedi könyvesboltot, ahol habár sajnos nem jártam, mindenképpen szeretnék.
Lássuk az elsőt! :)

Atlantis Books - Santorini

Képtalálat a következőre: „atlantis books santorini”

Ez az édes kis könyvesbolt Santorini híres fehér házacskáinak egyikében bújik meg, és szó szerint két részeg srác agyszüleménye volt. A fiúk éppen nyaralni voltak a szigeten, amikor kitalálták, hogy nyitni akarnak egy könyvesboltot a környéken. Miután hazamentek az Egyesült Királyságba és befejezték a tanulmányaikat, néhány barátjuk segítségével valóra váltották az álmukat.


A bolt gyűjteményében szinte minden európai nyelven található egy-két kötet, a mai legfrissebb bestsellerektől kezdve régi regények első kiadásáig.

Atlantis Books

A hely azonban nem csak egy egyszerű üzletként funkcionál. Dehogyis.
Szállást biztosít az időszakos, állandóan változó személyzetnek, a tulajok barátainak és egyfajta stúdióként is működik írók számára, ennélfogva ágyakba, személyes holmikba is akadhatunk nézelődés közben.
Egy vicces beszámolóban olvastam, hogy még a polcok TETEJÉN is vannak ágyak.
Ezenkívül a bolt otthona kutyának, macskának, gitárnak, kirakott idézeteknek, és temérdek kulturális, szórakoztató eseménynek, mint fesztiválok, koncertek, felolvasások, filmvetítések, stb.


Az épület tetején még egy bájos terasz is vár minket kilátással a tengerre és a gyönyörű naplementékre. El tudnátok viselni, igaz?

Kapcsolódó kép

Az egyetlen hátránya, hogy a turistaszezonon kívül elég kaotikus a nyitvatartás. Gyakorlatilag reménykedni kell, hogy lesz ott valaki, és sikerül vásárolni.

Mindenesetre egy próbát megér, nem?:)


Lya

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése